瑞士钟表在内地真的要降价了?
41回复

瑞士钟表这次真的要降价了?

--说些个人观点,抛砖引玉


前言:有图为证,Hublot发来贺电。



一、中国瑞士自贸协定于2014年7月1日正式生效。

这是中国同欧洲大陆国家的第一个自贸协定,也是中国同世界经济20强国家中的第一个自贸协定。瑞士对中国向瑞士99.7%的出口产品立即实施零关税,中国将对瑞士向中国84.2%的出口产品最终实施零关税,其中67%同意立即实施零关税,另外约17%在5至10年,最多15年实施零关税。两国消费者也可切实感受到自贸协定所带来的变化。比如,我们关心的瑞士手表也将因此而降价。从协议生效之日起开始降,第一年降18%,以后每年约降5%,10年降60%。



二、瑞士钟表为什么这么贵。
1、瑞士钟表是奢侈品?:钟表制造业是瑞士的传统产业。三百多年来,瑞士凭借其更精密、更先进的机械及技术、富于经验的设计师及工人,提供多样化功能及设计款式和产品,称雄世界。多年来瑞士钟表一直被贴上了“luxury
”标签,钟Sir很反感将“luxury
”简单直译为“奢侈品”,也许称之为“豪华”、“高档”更贴切。
2、为什么每年“例行”提价?:石英风暴后,瑞士手表复兴。除了2009年金融危机期间,基本上都是每年涨价7-10%,当然这里也有品牌掌握客户消费心理因素,更多的涨价因素还是来自原材料、人工、汇率等硬道理。
3、关税、增值税、奢侈品调节税哪个才是大头?:内地销售的瑞士钟表在进口环节征收的税种包括11%以上的进口关税、17%的增值税,1万元以上的表还需征收20%的奢侈品消费税,这些税率累计后约为60%,还不包括商场的各种费用以及各级经销商的利润。


三、下调关税作用:
1、其实这几年各品牌已经在采取措施,让内地的官价等于或低于香港价格,实际上已经自我消化了一大部分税费。但由于汇率和经营等问题,商家把奢侈品消费者留在内地的努力成效有限。
2、由于奢侈品消费和旅游等多个产业息息相关,把中国人吸引到境外消费有利于奢侈品所在国家和地区的利益,反而可能出现奢侈品提高出口单价应对中国下降关税。
3、中国国内奢侈品的价格跟国际价格相差很多,但那都是零售的价格,不等于关税的差额,还包括不菲的增值税、奢侈品调节税。即使把关税都取消了,价差也依然存在。


四、结论:你们自己可以下结论了。

航空母舰晚上好

axel 发表于 2014-7-1 23:38


补充下,手表销售中会碰到三种税,而且是叠加的,一种是关税,一种是增值税,另一种是消费税。
所谓的消 ...
概括的十分到位

表叔好:lol

真是速度啊,刚发就回啊:handshake

航空母舰 发表于 2014-7-2 18:55


真是速度啊,刚发就回啊
你来了,当然第一时间回复;P

爱表的上海人 发表于 2014-7-2 18:58


你来了,当然第一时间回复
自己人,嘿嘿:victory:

必须得:handshake

avr 发表于 2014-7-2 16:12


如果只是说关税,其实不会降多少,超过1w收消费税与关税没关系

而且国表也是被征税消费税的 ...

降低关税影响不大,我觉得很有可能瑞士手表厂商知道你们降低关税了,他开始提高他的售价了。

axel 发表于 2014-7-2 22:06


降低关税影响不大,我觉得很有可能瑞士手表厂商知道你们降低关税了,他开始提高他的售价了。 ...
说的到位,就是这种可能

axel 发表于 2014-7-1 18:23


葡七已经降价。原本9.7W,现在9.1W,听说欧洲还涨价了。
欧洲没调。

ruihang 发表于 2014-7-1 22:00


何时不用到境外买贵价表,就是持中国护照的表友的福分了!
有道理啊,期待吧

我从来不支持去国外买表

Als vriendschap een obsessie wordtZe wil verslag doen van wat er overdag gebeurt. Autosport en Schaatsen AZBELEK - Gertjan Verbeek vindt dat Ajax met de beslissing om het bekerduel alleen voor kinderen met begeleiders te spelen,slippers pimpen, nog goed is weggekomen. Jouw dode lichaam is bruikbaar. Een goede zomersport is zwemmen in een binnenbad. Het aflossingsvrije deel mag zelfs worden afgesloten met een looptijd van zelfs 35 jaar.
Uiteraard worden zijn avances niet op prijs gesteld door de gangster,dames slippers, die LaBeoufs personage dan ook stevig onder handen neemt. In Woerden werd ik geholpen aan een hamerteen. Een effectenrekening vraagt een minimumtarief per transactie en vaak ook een percentage van het te beleggen bedrag. Vanaf het moment dat de vier mannen het podium betreden en zanger Barry Hay met z'n rauwe,slippers pimpen 144903,slippers kopen, doorrookte stem roept: "Willen alle lekkere wijven naar voren komen,gezondheidsslippers," ben ik helemaal van slag. De huren voor huishoudens met een inkomen van 33.
Ze zijn spotgoedkoop,flip flop slippers 64488,badslippers, dus we kunnen met de specialiteit van ons huis 'verzekerde stukken' ruim uit de voeten. Paramount Pictures Home Entertainment is volgens velen ook al uit de UMD business gestapt. ''We gaan het allemaal onderzoeken. Groothandelsbedrijf IVA uit Woerden gebruikt Zentrada al enkele jaren. Maar in het huis van mijn ouders staat het ergens anders voor.
Vliegende Hollanders is de officieuze opvolger van Sterren Springen,slippers kopen, waarbij BN'ers als schoonspringers aan de slag gingen. De pensioenpot is echter individueel. "Een andere Hollywood-trend die Quentin graag aan zich voorbij laat gaan is het digitaal filmen van producties. Dit kan bijvoorbeeld door zand aan het zout toe te voegen,slippers pimpen, of door middel van wagens die met het ijs proberen te smelten. De passage vervangt de lage en smalle tunnel naar de perrons.
In een reactie liet Vodafone weten het vervelend te vinden dat de klanten last hebben gehad van de storing. ''Met dit voorstel laat Leers zien dat hij internationale afspraken en de mensenrechten van illegalen aan zijn laars lapt'',badslippers, aldus Emine Bozkurt van de PvdA in Europa. Ten tijde van het interview was Marijnissen 76 jaar en hij woonde in Breda aan de Baronielaan. Volkswagen sportieve dochter Lamborghini denkt serieus na over een zeer gelimiteerde productie van de Sesto Elemento. Elke ochtend ligt er een laagje ijs op de sloot voor mijn huis,slippers dames,village green solar lights 198270, dus ik ga ervan uit dat we deze winter nog een keer buiten kunnen schaatsen!
44 procent van deze groep wenste dat hun one-night-stand nooit was gebeurd,slippers online, zo meldt Daily Mail. "De administrators die met harde hard regeren op Playtopia dulden ook geen kritiek op hun beleid. " "Toch kan ik niet accepteren dat ik het wereldleed dan maar moet aanv n. Hij beveelt aan meer aandacht te besteden aan de hersenen,badslippers dames 99494,slippers pimpen, en hoopt dat er manieren worden gevonden om zenuwcellen in de hersenen te beschermen tegen beschadiging. Dat verandert wanneer drijvende continenten ervoor zorgen dat de prehistorische familie uit haar grot verdreven wordt.

爱表的上海人 发表于 2014-7-6 15:22


我从来不支持去国外买表
表叔赶在TB买的,什么时候叫我们几招

我看近期可能没啥大变化啊。

我是小小兵 发表于 2014-7-7 13:23


表叔赶在TB买的,什么时候叫我们几招
我一直在淘宝入手,包括2009年的那款真力时682.

cmy2000 发表于 2014-7-7 15:07


我看近期可能没啥大变化啊。
其实是商家的做派

除了一线城市,很多地方的专卖店都运作不下去了,这对品牌的宣传和运作是不利的,降价可能有利于这些专卖店的生存
不过有渠道还是渠道比较多一些

weiandi119726 发表于 2014-7-31 13:55


除了一线城市,很多地方的专卖店都运作不下去了,这对品牌的宣传和运作是不利的,降价可能有利于这些专卖店 ...
应该说去专柜入手的人应该好好反思;P

唉,说到底还是穷啊~家门口便利店买得起,谁愿意乘超市班车去大卖场啊
吾等屌丝也就是在专柜打打样子